mandag 12. mars 2012

Dagens utblåsning

Jeg har ikke hatt mye kontakt med NAV opp igjennom årene, og det er jeg glad for.


Jeg ble idag oppringt av min arbeidsgiver, som hadde blitt fortalt av NAV, at det var et problem med min søknad om foreldrepenger. NAV tar altså ikke kontakt med meg for å si at det er et problem, men tar det opp med min arbeidsgiver heller. Forstå det den som kan eller vil.
Jeg ringer NAV, finner meg godt til rette i telefonkø og puster lettet ut over mangelen på telefonmuzak. Etter 10 minutter får jeg svar, går sier mitt og får "Jeg skal sjekke. Kan du holde linja?" og det kan jeg saktens. Etter 5 minutters venting svarer en annen person og jeg presenterer saken min igjen. I det godes tjeneste kutter jeg ut alt pjatt og hopper rett til poenget: det var ikke noe problem med søknaden min. Neihei. Men de hadde visst ikke mottatt attest på at barnemor er tilbake i arbeid men det var ikke noe hast. Neivel okei og takkfordet. Så takk til NAV for at dagen begynte labert. Takk til Lurius for at dagen ble bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar